یزد- ایرنا- مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: هشت خیمه نماز برای مسافران و میهمانان نوروزی در سطح این استان برپا شد.

حجت‌الاسلام " مجتبی شعشعی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این خیمه‌های نماز در طول تعطیلات نوروز با حضور مشاوران و روحانیون نسبت به انجام برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به سوالات میهمانان و مسافران اقدام می‌شود.

وی با تبریک ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت به اهمیت برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای اقشار مختلف مردم و مسافران در طول مسیرهای منتهی به ۱۲ شهرستان استان به خصوص در جاده‌های اصلی و مبادی ورودی به شهرها توسط هلال احمر تاکید کرد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، مشاوره، پاسخ به سوالات، برگزاری مسابقات، احیای لیالی قدر و سایر برنامه‌های فرهنگی بر حسب نیاز مخاطبان و مسافران جزو طرح‌هایی که امسال به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

شعشعی بیان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در کنار سایر برنامه‌های امدادی و خدماتی جزو اقدامات محوری و مورد تاکیدی است که در بهار امسال با همکاری بخش‌های مختلف و همراهی مسافران و خانواده‌ها پیگیری و انجام می‌گیرد.

همچنین مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همراهی فعالان رسانه و خبرنگاران مختلف در یکسال اخیر در راستای پوشش اخبار ، عملکرد و گزارشات این جمعیت در ۱۲ شهرستان استان قابل ستایش است و این همراهی‌ها نقش مهمی در خدمت به مردم داشته است.

" محمد مهدی اقبالی " افزود: برای فرهنگ‌سازی ماموریت‌های مختلف جمعیت هلال احمر یکی از مهمترین کارها موضوع اطلاع رسانی است که در یزد این هدف به خوبی توسط خبرنگاران و فعالان رسانه انجام شده و امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: برای ایجاد فضایی سالم، مناسب و همراه با آرامش و نشاط برای میهمانان و مسافران با همکاری بخش‌های مختلف طرح‌های خوبی امسال در نوروز و به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان پیش بینی شده که با قوت انجام می‌شود.

این مسئول از انعکاس اخبار جمعیت هلال احمر توسط خبرنگاران در ۱۲ شهرستان استان قدردانی کرد و همچنین خواست تا فعالان رسانه همچنان ارتباط خود را با این جمعیت به خصوص در بهار امسال حفظ کنند و رسالت خطیر خود را انجام دهند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.