سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم تلاش مداوم رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌ سازی مصرف صحیح انرژی در همه حوزه‌ها و منابع خدادادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه کردستان در سنندج اظهار کرد: فعالان رسانه ای نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در جامعه دارند و این مهم باید با جدیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مصرف بخش عمده ای از نیروگاه‌های تولید برق کشور از گاز طبیعی است، افزود: برگزاری سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه باعث شده مشترکان خوش مصرف استان از ۴۸ به ۷۴ درصد افزایش یابد.

استاندار کردستان مهمترین گره حوزه اقتصادی را فرهنگ اشتباه مصرف دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور مصرف گرایی هستیم، نیاز است رسانه‌ها در زمینه فرهنگ مصرف بهینه انرژی بیشتر کار رسانه ای کننند.

زارعی کوشا پیشنهاد داد جشنواره گاز و رسانه کردستان در سطح ملی برگزار شود تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

ارسال ۴۱۳ اثر به سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم به پایان گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: گازرسانی به گونه‌ای انجام شد که سکونتگاه‌های غیررسمی در بانه نیز از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

احمد فعله‌گری با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز بسیار مهم است، افزود: پنج استان غرب کشور شامل کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و همدان در سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه کردستان شرکت کردند.

وی تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را ۴۱۳ اثر عنوان کرد و گفت: از این تعداد، امروز از ۴۰ اثر برتر تقدیر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: پارسال میزان مشترکان پرمصرف ۱.۳ درصد بود که امسال با فرهنگ سازی صورت گرفته توسط رسانه‌ها، این رقم به چهار دهم درصد کاهش یافت.