یاسوج- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هم‌زمانی نوروز و رمضان و افزایش التهابات در بازار اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از جمله برپایی نمایشگاه های بهاره، توزیع اقلام اساسی، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، توزیع میوه شب عید و نظارت بر ساعت پخت نانوایی‌ها با برگزاری نشست‌های تنظیم بازار اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، سید احسان عسکری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان در یاسوج اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ها در شهرستان های استان به ریاست فرماندار نشست های ستاد تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک برگزار خواهد شد.

وی افزود: رصد میدانی و نظارت بر بازار در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به طور شبانه روزی انجام خواهد گرفت.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی نمایشگاه های بهاره، تصریح کرد: در این ایام به جهت افزایش تقاضا افزایش قیمت وجود داشته و در این راستا نمایشگاه های بهاره در سطح شهرستان های استان برپا شده است.

عسکری تاکید کرد: نمایشگاه بهاره در یاسوج و گچساران در حال برگزاری است اما در کهگیلویه برگزار نشده زیرا امکان اجرا نبوده است.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و جهاد کشاورزی باید مداوم در این نمایشگاه ها روی قیمت ها نظارت کنند.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عرضه میوه شب عید، تاکید کرد: استان در این خصوص، سال گذشته رتبه ممتاز کشوری را به لحاظ کمیت و کیفیت کسب کرد.

عسکری ابراز کرد: امسال ۱۲۰ تن سیب و ۱۵۰ تن پرتقال ذخیره سازی شده است و شهرهای گچساران و یاسوج استقبال خیلی خوبی از میوه شب عید بوده است اما دهدشت استقبال ضعیف بوده است.

وی تصریح کرد: قیمت این میوه ها بسیار متناسب است به گونه ای که قیمت سیب درجه یک ۲۸ هزار تومان است.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجاره ای که شهرداری ها از غرفه ها می گیرند غیر عقلانی است به گونه ای که در یاسوج تا پ۵۰ میلیون ریال از غرفه دارها هم می گیرند.

عسکری با اشاره به توزیع اقلام اساسی، ادامه داد: برنج هندی ۳۸۰ تن و برنج پاکستانی ۸۷ تن و شکر ۲۴۰ تن و گوشت قرمز و گوشت سفید هم ذخیره شده است.

وی تاکید کرد: فرماندارن باید کمبودها را در شهرستان ها رصد کنند تا به فوریت تزریق شود و کمبود هیچ کالای اساسی نباید احساس شود.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهرها، افزود: حتما بید بازارچه عرضه صنایع دستی دائم و موقت در ورودی شهرها برپا شود.

عسکری با اشاره به ساعت پخت نانوایی ها، تاکید کرد: هر گونه کم کاری در این خصوص انعکاس داده شود تا ورود شود.

وی ادامه داد: خروج مدیران حوزه اقتصادی از استان حتما با هماهنگی استاندار باشد و کشیک دستگاهی شان هم هماهنگ شود.