تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی با هدف مدیریت پروازها و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور روان‌سازی عملیات نوروزی با ابلاغ رئیس سازمان هواپیمایی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «جعفر یازرلو» روز پنجشنبه گفت: پس از کسب تجربه موفق OCC نوروزی در سال گذشته و اربعین حسینی در سال جاری، امسال نیز با توجه به اهمیت و اثرگذاری مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، صبح امروز این مرکز فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: فعالیت این مرکز تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

یازرلو تصریح کرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: پایش همه فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

وی افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، شرکت پخش و پالایش سوخت، شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، شهر فرودگاهی امام، در مرکز کنترل پروازها در تعامل با یکدیگر با هدف مدیریت و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات متقابل به یکدیگر ارائه می‌کنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.

یازرلو ادامه‌ داد: در این مرکز نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در دو نوبت کاری از ۶ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۴ با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پروازها همه پروازها و فرودگاه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و چنانچه در طول بازه زمانی سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ تأخیری صورت بگیرد این مرکز فرماندهی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.