شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در کنار چهره‌هایی همچون سعدی و حافظ شیرازی، چهره‌های معاصر استان نیز شناسایی شوند و پاسداشت های مناسب و در شان آنها در دستور کار انجمن مفاخر فارس قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، در پنجمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس که به منظور بررسی رویکرد برگزاری بزرگداشت‌های مفاخر استان در سال ۱۴۰۳ در شیراز برگزار شد افزود: در برگزاری رویدادهای فرهنگی و بزرگداشت های ملی، به برنامه‌ریزی همه جانبه و منسجم نیازمندیم.

وی، خواستار برگزاری بزرگداشت مفاخر استان در طول سال شد و ادامه داد: باید در طول سال شاهد برگزاری این رویدادها باشیم و در حاشیه برگزاری، گروه های هدف را مشخص و برای اثرگذاری برآنان اقدامات ویژه در دستور کار قرار گیرد.

او اظهار کرد: پس از برگزاری هر رویداد باید میزان اثربخشی و تاثیرپذیری آن را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

استاندار فارس گفت: این رویدادها باید پیوست و آیین نامه اطلاع رسانی داشته باشد و دستاوردهای آن نیز به طور شفاف مشخص و به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

ایمانیه افزود: تمام شهرستان های استان نیز پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه و مفاخر مربوط به شهر و شهرستان خود را معرفی کنند تا در جلسه استانی مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر اینکه در ارتقای احساس هویت ملی و مذهبی جوانان شهرستان‌ها موثر است، مفاخر مربوط به هر شهرستان را معرفی و از آنها الگو سازی خواهد کرد.