به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، علی اصغر شالبافیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاونان وی، مدیران کل و اعضای ستادی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خدمات، مصادیق و مهمترین اقداماتی که در ایام نوروز به هموطنان ایران ارائه میشود موضوع امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که با تلاش و همت همه اعضای عضو ستاد صورت میگیرد و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: این خدمترسانی بی منت به مردم که به صورت شبانهروزی و بی وقفه در ایام نوروز ارائه میشود مصداق بارز جهاد است که بعضاً نیز ملموس نبوده و کمتر رسانهای شده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور ادامه داد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان مواردی از قبیل تامین سوخت، اسکان اضطراری و تهیه مایحتاج مسافران و گردشگران نوروزی با چالش مواجه بود که با همدلی همه نهادها رفع شد و امیدواریم امسال با برنامهریزیهایی که انجام شده شاهد بروز مشکلی نباشیم.
به گفته وی؛ سیلی که در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد متاثر کننده بود اما با همت مسوولان جهادی این استان مدیریت شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد اما لازم است تا این استان را همین گونه که است به مردم معرفی کرد.
شالبافیان تاکید کرد: سیستان و بلوچستان امروز یعنی استانی که مردمان مهماننواز و خونگرمش با تمام توان و امکانات خود را مهیای میزبانی بی نظیر کردهاند و جای دارد تا رسانه ملی و رسانهها به صورت هماهنگ این همت و اراده وصف نشدنی و شوق میزبانی و مهماننوازی را به سمع و نظر همه مسافران برسانند.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مملو از جاذبه ها، طبیعت بکر و آثار ارزشمند طبیعی و تاریخی متعدد با مردمانی مهماننواز است که این حال خوب و روحیه آنها باید به همه گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و این ظرفیتها به صورت گسترده بازنشر شود.