پیشوا - ایرنا - رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا گفت: یکی از تبعه کشور افغانستان به دلیل سقوط در استخر کشاورزی این شهرستان جان خود را از دست داد.

مجید اصغری روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل آتش نشانی پیشوا صبح امروز جمعه در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر غرق شدن یک نفر از اتباع افغانستانی در استخر کشاورزی واقع در روستای یوسف رضا، سریعا به محل اعزام شد.

وی افزود: عوامل آتش‌نشانی پس از حضور در منطقه، بلافاصله این فرد را از داخل استخر خارج کردند که متأسفانه به دلیل گذشت لحظات حیاتی، جان خود را به دلیل غرق شدگی از دست داده بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استخرهای ۲ منظوره، سازه‌هایی هستند که به منظور اجرای شیوه های نوین آبیاری و پرورش ماهی نیز استفاده می شود.

اصغری ادامه داد: نوع سازه، وجود گل و لای در کف استخر، وجود جلبک در اطراف استخر و استفاده از ورق‌های پلاستیکی موسوم به ژئوممبران و شیوه ساخت استخرهای آبیاری به گونه‌ای است که خارج شدن از آن بدون کمک گرفتن از افراد غیر ممکن است و سقوط فرد داخل آن با خطر غرق‌شدگی همراه می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام افرادی که اقدام به احداث استخر برای آبیاری تحت فشار می‌کنند باید با مراجعه به جهاد کشاورزی، مجوز فنس کشی دریافت کرده و برای وردی استخر در قفل دار تعبیه کرده و داخل آب حتما طناب‌های متصل به دیواره نصب کنند.

پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.