تهران بزرگ - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی در پایتخت برای استقبال از بهار خبر داد.

محمدامین توکلی زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان از هفته گذشته و ابتدای این ماه پر برکت شروع شده که شاخص ترین برنامه فرهنگی این ماه برپایی افتخار خانه در بلوار کشاورز و بسیاری از اماکن مذهبی و تاریخی تهران است.

به گفته وی، همچنین بوستان لاله تهران از اول ماه مبارک رمضان و نیز در ایام نوروز میزبان بزرگترین جشنواره رمضانی کشور با عنوان «شهر رمضان» است.

توکلی زاده اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و به منظور ایجاد شور و نشاط در شهر تهران، فعالیت کاروان شادی پیمایی شهرداری آغاز شده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: کاروان گل و شادی شهرداری تهران با راه اندازی بیش از ۳۰ دستگاه کامیون گل آرایی شده و شخصیت‌های شاهنامه فردوسی، نمادهای نوروز و سفره هفت سین با گردش در معابر شهر به استقبال نوروز رفت.

به گفته وی، همچنین این کاروان شادی به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز با شعار بهار قرآن بهار ایران در حد فاصل میدان هفت تیر تا بوستان لاله شادی پیمایی کرد.

توکلی زاده افزود: این کاروان گل و شادی که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی شده با برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی متنوع و مفرح در بوستان لاله پذیرای مردم شهر تهران بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک سری بوستان های شاخص تهران از جمله بوستان ملت و مجموعه گردشگری عباس آباد در موضوع نوروزگاه اقدامات ویژه ای داشتند و امسال نیز تلاش کرده‌ایم این برنامه‌ها پس از افطار با تلفیقی از برنامه‌های نوروزی و رمضانی برگزار شود به عنوان مثال امسال نیز ویژه برنامه‌های کشورهای مسلمان و دوست در مجموعه عباس آباد برگزار خواهد شد.

رخت سال نو به تن پایتخت در آستانه نوروز

همچنین در آستانه نوروز ۱۴۰۳ سازمان زیباسازی با برنامه‌ها و طرح‌های متنوع در قالب آثارحجمی، دیوارنگاره و نقاشی دیواری، اهتزاز پرچم پایه کوتاه، آذین‌بندی ریسه‌ای، نورپردازی و نورآرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره‌ها، برپایی جشن نور و اکران‌های فرهنگی، رنگ و بوی بهاری به پایتخت داده‌ است.

به مناسبت جشن نوروز بیش از ۱۰۰ اثر حجمی با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت آماده استقبال از بهار شده‌ همچنین در رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۳ که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت و ایجاد حس نشاط و سرزندگی بهاری فعالیت می‌کند.

امسال نیز با حضور ۳۶۰ تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر توسط ۲۶۱ هنرمند فعالیت خود را آغاز و با ۲۲ قاب نوروزی توسط ۲۲ هنرمند به فعالیت خود پایان دادند، این قاب‌های نوروزی پیش از سال جدید دور تا دور میدان آزادی نصب و حس و حال سال جدید را به فضای شهری پایتخت منتقل خواهند کرد.

از دیگر فعالیت‌های سازمان زیباسازی به مناسبت نوروز، اجرای ۷۶ نقاشی دیواری و ۱۶ دیوارنگاره خلاق با استفاده از ویژگی‌های طبیعی و محیطی پایتخت است. پویش «عید آمد و عید آمد» با نصب ۱۰ هزار پرچم پایه کوتاه، ۱۵۰ هزار متر آذین‌بندی ریسه‌ای و پنج نما پرچم با مشارکت مناطق در بزرگراه‌ها و معابر شهر و رنگ‌آمیز جداول و نیوجرسی‌ها در ۹ بزرگراه اصلی تهران و پل‌های عابر پیاده پایتخت، به استقبال سال نو خواهند رفت.

تا عید فطر نیز جشن نور بزرگی با نورآرایی ویژه‌ای در میدان ولیعصر (عج) و اجرای تونل‌ها و سقف‌های نوری متنوعی به همراه المان‌های نوری حاجی فیروز و عمونوروز و نهنگ با تلاش شبانه روزی متخصصین، تکنسین‌ها و همکاران سازمان زیباسازی پایتخت را به شهری با جشن بزرگی پر نور تبدیل خواهد کرد.