شهرکرد- ایرنا- دبیر قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فعالیت های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت گفت: ۸۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی و فرهنگی استان خدام در استان ثبت سامانه شده است.

احسان طاهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح در هر مدرسه یک معلم جهادی و چهار دانش‌آموز به صورت داوطلب فعالیت جهادی در مدارس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه عیدنوروز، ۱۰۳ برنامه جهادی برای دانش‌آموزان با همکاری ۶۰ گروه جهادی آغاز شد، گفت: این برنامه‌های جهادی در چهار حوزه آموزشی، پرورشی، سازندگی و محرومیت‌زدایی است که آموزش خانواده، احکام، ویژه برنامه روزه اولی و طرح احسان تعلیم وتربیت را در دستور کار دارند.

به گفته وی، اجرای طرح احسان تعلیم و تربیت از اواسط اسفندماه آغاز شد و چشم‌انداز این برنامه آموزشی برای سال تحصیلی جاری ۶ هزار دانش‌آموز است و در ایام نوروز این طرح ویژه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و نیاز ویژه به صورت خاص برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال طرح شهید عجمیان در هشت مدرسه در مناطق محروم از جمله مدارس مناطق عشایری، فلارد و خانمیرزا اجرا می‌شود که در این طرح۳۰ کلاس درس رنگ‌آمیزی و بهسازی می‌شود.

طاهری به اجرای طرح استعدادیابی بنیاد احسان برای دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم اشاره کرد و گفت: این طرح در سال تحصیلی جاری در سه استان چهارمحال و بختیاری، زنجان و آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گفته وی، سهمیه آموزش این طرح در چهارمحال و بختیاری هشت هزار دانش‌آموز است که آموزش‌های لازم برای انتخاب رشته به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بر اساس استعداد، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۱۵ هزار فرهنگی آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهند.