اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابزارهای تشویقی برای سوادآموزی مددجویان خود بکار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: آموزش و پرورش استان مرکزی، توسعه زیرساخت و شتاب بخشی در ارتقای علمی و پرورشی را مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از مشکلات خود را با مولدسازی حل کند.

توسعه هنرستان‌های جوار صنعت در استان مرکزی در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: این اداره کل تکلیف دارد تا در سال آینده هنرستان‌های جوار صنعت را در شهرهای ساوه، اراک و دلیجان افزایش دهد.

«حسین مولوی» افزود: استان مرکزی در توسعه هنرستان‌ها، رتبه پنجم را در سطح کشور دارد در حالی که ۳۳ درصد فضای آموزشی این استان به هنرستان اختصاص داده شده که ۴۶ درصد دانش آموزان پایه دهم را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: باید تا پایان برنامه هفته توسعه، ۵۵ درصد دانش‌آموزان استان، در هنرستان‌های جوار صنعت تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نمونه خوب برای صنایع جوار، ماشین سازی اراک است که امکان تقویت در این بخش وجود دارد.

مولوی ادامه داد: حجم شمار بی‌سوادان در دوره‌های آموزش نهضت سوادآموزی استان از ۱۰ درصد به ۵۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ۱۳۵ آموزگار نهضت سوادآموزی به صورت آزاد با آموزش و پرورش استان مرکزی همکاری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: یکی از اشکلات نهضت آموزی این است که بیشترین هزینه‌ها برای آموزش دهنده، صرف می‌شود اما مشوقی به بی‌سوادان در نظر گرفته نشده است که باید در سطح ملی برای آن تدبیر اندیشیده شود.

مولوی گفت: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان از شهرداری اراک ۱۲ میلیارد ریال بود که امسال به ۵۰ میلیارد ریال رسیده است و شهرداری اراک ۲۴۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش بدهکار است.

وی اضافه کرد: تامین نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی است و تاکنون یک نوبت آزمون استخدامی برگزار شده است‌.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.