اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: ‌هم‌افزایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد و تمامی مدیران سازمان‌ها باید با نمایندگان همراه باشند و با این همکاری باید زمینه توسعه استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه شنبه در نشست شورای اداری با اشاره به اینکه در سال۱۴۰۲ موفقیت‌های مهمی در همه عرصه‌های ثبت شد، بیان کرد: ترمیم رابطه، افزایش اعتماد و امید و توجه به مسائل مردم از مهمترین اقدام‌های انجام‌شده در استان است.

وی عنوان کرد: انتخابات یکی از مهمترین رویدادهای سال جاری بود و ۳۰ هزار نفر در امر انتخابات استان مرکزی مشارکت و همکاری داشتند.

استاندار مرکزی گفت: در استان مشارکت خوبی از مردم ثبت و دسیسه‌های دشمن نقش بر آب شد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امیدآفرینی‌هایی که شاهد آن هستیم را هدف قرار داده است و باید هوشیارانه مقابل این دسیسه‌ها ایستاد.

استاندار مرکزی گفت: مرخصی‌ها باید به نحوی باشد که خدمات رسانی در ایام نوروز با اختلال مواجه نشود.

نرخ میوه شب عید استان مرکزی مشخص شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: قیمت میوه شب عید استان مرکزی تعیین و از امروز عرضه میوه شروع شده است.

حسن میرزاخانی با تاکید بر اینکه در تامین کالاهای اساسی استان مشکلی وجود ندارد، در خصوص میوه شب عید بیان کرد: روند بررسی قیمت‌گذاری انجام و از امروز پرتقال با قیمت هر کیلو ۱۹۰ هزار و ۹۰۰ ریال و سیب قرمز و سفید هر کیلو ۳۳۰ هزار ریال وارد بازار استان می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره میوه استان مناسب است و ۳۵۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب قرمز و سیب سفید ذخیره شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: خرمای مضافتی و کتاب به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۴۲۰ هزار ریال نیز عرضه شده است و موز و کیوی نیز به اندازه نیاز بازار ذخیره و توزیع خواهد شد.

میرزاخانی با بیان اینکه در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان مشکلی وجود ندارد، افزود: امسال در حالی تاکنون ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود.

وی تاکید کرد: مرغ به اندازه نیاز بازار وجود دارد و در مواقع لزوم از ظرفیت مرغ منجمد نیز استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ تن مرغ به صورت متوسط روزانه در استان توزیع انجام که این نرخ از ابتدای اسفندماه تاکنون روزانه ۳۰۰ تن روزانه بوده است.



میرزاخانی گفت: توزیع گوشت قرمز گرم نیز به صورت مستمر در حال انجام است و کشتارگاه‌ها فعال هستند در کنار این ظرفیت گوشت منجمد نیز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به مطلوب بودن ذخایر آرد استان مرکزی و ذخیره سیلوها افزود: انواع آرد مورد نیاز بازار در استان وجود دارد و عرضه بدون کمبود در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: در کنار همکاری بخش خصوصی در تامین برنج مورد نیاز بازار ۸۰۰ تن برنج نیز برای تنظیم بازار عرضه شده است.

میرزاخانی اظهار کرد: روغن خام خوراکی مورد نیاز بازار نیز از داخل استان تهیه و در کنار این ظرفیت از استان‌های دیگر نیز وارد شده است.

وی تاکید کرد: ذخایر راهبردی استان مرکزی مناسب است و جای نگرانی وجود ندارد و نیاز بازار تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: نظارت تعزیرات حکومتی با جدیت پیگیری و طرح نظارت ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفند ماه شروع و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

میرزاخانی با تاکید بر این نکته که کالا برگ الکترونیکی و طرح فجرانه اقدام مناسبی از دولت مردمی بوده است، تصریح کرد: در طرح کالابرگ سه هزار و ۷۹۰ فروشگاه در استان برای اجرای برنامه متصل شدند که از این تعداد دو هزار و ۷۷۰ فروشگاه متصل و فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۳۵۵ هزار خانوار در استان از طرح کالابرگ بهره‌مند شدند و ۸۱۰ تراکنش در فروشگاه‌های مرتبط انجام شد، ادامه داد: سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار در این طرح در استان استفاده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در طرح فجرانه نیز ۳۶۵ هزار خانوار در استان از این طرح استفاده کردند و ۴۳۵ هزار تراکنش به صورت روزانه انجام شد؛ در مجموع ۹۱ و سه دهم درصد مردم استان در این طرح مشارکت داشتند که رتبه دوازدهم کشور بوده است.

وی به لزوم ارایه خدمات بانکی مطلوب در روزهای پایانی سال تاکید و عنوان کرد: خودپردازها باید برای ارایه خدمات شبانه‌روزی پشتیبانی و در صورت لزوم خودپرداز سیار مستقر شود و اسکناس در حد نیاز بازار در اختیار مردم باشد.