سبزوار- ایرنا - سرپرست اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه مینی‌بوس مسافربری با چند دستگاه خودرو سواری در محور سبزوار - بردسکن ۲۰ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دکتر غلامعباس کافی روز یکشنبه اعلام کرد: این حادثه صبح امروز در ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار روی داد که بر اثر آن ۲۰ نفر از سرنشینان مینی‌بوس آسیب دیده و راهی بیمارستان شدند.

وی افزود: به محض رسیدن گزارش این رخداد به واحد کنترل و هدایت عملیات بحران(EOC)، عوامل اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اطهار کرد: از مجموع حادثه دیدگان این تصادف زنجیره ای ۱۳ مصدوم با توجه به آسیب‌های وارده برای تکمیل روند درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافته و هفت نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی افزود: حال ۲ نفر از مصدومان این حادثه که مادر و فرزند خردسال وی هستند وخیم گزارش شده است.

جاده سبزوار - بردسکن در مسیر آمد و شد خودروها بین استانهای جنوبی به شمال کشور، جاده‌ای مهم با کارکرد ملی و حتی بین‌المللی است ولی عرض کم، آسفالت نامناسب و یک بانده بودن آن، با وجود رفت و آمد پرحجم اتوبوس‌های مسافربری و خودروهای سنگین ترانزیتی، این مسیر را پرحادثه کرده است.

بر مبنای آمار پلیس راه و راهداری به طور میانگین روزانه چهار هزار خودرو سواری، ۷۰۰ دستگاه تریلی و ۷۵ دستگاه اتوبوس از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به مقصد استان‌های شمالی و دیگر مناطق کشور از این مسیر رفت و آمد می کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد که شهرستان بردسکن در ۱۳۵ کیلومتری جنوب آن واقع است.