شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جذب تسهیلات اشتغالزایی استان تا پایان بهار سال آینده ادامه دارد، گفت: ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم ابلاغی تسهیلات تبصره ۱۸ است که ۱۵هزار میلیارد ریال این میزان پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود مابقی تسهیلات ابلاغی در فصل بهار سال آینده پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم منزوی روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: تعهد اشتغال ۳۸ دستگاه اجرایی در سال‌جاری ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بوده است که براساس آمار این تعهد اشتغال استان محقق شده است.

وی به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای جذب اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ در بهمن‌ماه انجام شده است، هشت هزار و ۷۰۰ طرح بهمن‌ماه برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

۲۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی سال آینده به دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص می‌یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۰۶ درصد تعهد اشتغال سالجاری در استان محقق شده است، گفت: ۲۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی سال آینده به دانش‌آموختگان دانشگاهی پرداخت می‌شود.

محسن مولوی افزود: تعهد اشتغال پیش‌بینی شده برای استان در سال آینده ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی است که با ایجاد این طرح‌ها نرخ بیکاری استان به ۹.۵۵ درصد کاهش خواهد یافت و تک رقمی خواهد شد.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات نرخ مشارکت ۴۱ درصد پایدار خواهد شد و جمعیت فعال استان به ۳۳۱ هزار نفر خواهد رسید.

به گفته وی، صنعت، معدن و تجارت با ۱۱ درصد، جهادکشاورزی با ۱۳ درصد و کمیته امداد امام با ۲۹ درصد بیشترین سهم و تعهد اشتغال پیش‌بینی شده سال آینده را خواهند داشت.

مولوی با اشاره به اینکه در تعهد اشتغال سال‌ آینده، دانش‌آموختگان دانشگاهی به صورت ویژه دیده شده‌اند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای محقق شدن این تعهد از دانش‌آموختگان دانشگاهی مقطع کارشناسی به بالا استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی پیش‌بینی شده سال آینده در استان مختص دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

به گفته وی، در بخش صنعت استان در سال آینده ۲ هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی، در بخش کشاورزی سه‌هزار ۵۶۴ و بخش خدمات ۶ هزار و ۸۰۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ به استان گفت: کمیته استانی ۱۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال طرح مصوب دارد و تاکنون نیز چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

تهمتن عبداللهی اظهار داشت: بر این اساس تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ معادل ۳۴ درصد نسبت به اعتبار مصوب و ۳۱ درصد نسبت به مصوب کمیته استانی محقق شده است و تعهد اشتغال این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۷۵ نفر است.

وی یادآور شد: تسهیلات بندالف تبصره ۱۸ مربوط به ۱۲ دستگاه اجرایی شامل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پارک علم و فناری، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کمیته امداد است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر است که در یک دهه اخیر از جمله استان‌های با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده است.