یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ محله حاشیه نشین در سطح استان مشخص شده و وظایف دستگاه های اجرایی در قبال این محله ها به آنها ابلاغ شده است.

به گزارش روز یکشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری در نشست کارگروه حاشیه نشینی با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی کارگروه حاشیه نشینی در استان، اظهار کرد: وضعیت و ظرفیت این محلات بررسی و با شناسایی مسائل اولویت دار محلات با همکاری مردم و گروه های جهادی نسبت به رفع آن اقدام می شود.

وی افزود: در زمره استان های اول در حاشیه نشینی هستیم و بیشترین جمعیت حاشیه نشین هم در شهر یاسوج ساکن هستند که باید اقدام اساسی برای معضل حاشیه نشینی در این مناطق صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آیین نامه اجرای حاشیه نشینی، دولت به دنبال واگذاری کارها و خدمات به مردم است و در این میان گروه های جهادی در حاشیه شهرها اقدامات ماندگاری برای کاهش معضلات و آسیب ها در این مناطق انجام بدهند.

نوری با بیان اینکه حلقه میان دولت و مردم تشکل های مردم نهاد هستند، عنوان کرد: با وجود اقدامات شبانه روزی صورت گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی اما رضایت بخش نیست زیرا که کاهش آسیب ها در نقاط حاشیه نشین نیازمند پای کار بودن همه دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: همه مدیران از جنگ نرم دشمن و برنامه ریزی برای آسیب زدن به کشور آگاه هستند، نباید از هیچ تلاش و کوششی در جهت رفع آسیب ها غافل شویم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برخی از مشکلات و آسیب ها نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد اما برخی از آنها مانند جمع آوری کودکان کار همت و تلاش مسئولان در خود استان را می طلبد.

نوری ادامه داد: اعتباراتی برای رفع حاشیه نشینی ابلاغ می شود که دستگاه ها نسبت به جذب آنها اقدام کنند و مدیری که نتواند اعتبارات را جذب کند باید پاسخ گو باشد.

وی تصریح کرد: جلسات کارگروه حاشیه نشینی با ابلاغ آیین نامه اجرایی کارگروه حاشیه نشینی و مشخص شدن دبیر کارگروه با حساسیت خاصی دنبال می شود تا آسیب هایی که در این نقاط احصاء شده را رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمارها، در مدت چند سال گذشته از حدود ۲ هزار روستای این استان ۴۰۰ روستا خالی از سکنه شده و به حاشیه شهرها روی آورده اند.