گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه توزیع میوه تعاونی در طرح تنظیم بازار از ۲ روز گذشته در استان آغاز شده است گفت: کمبود میوه شب عید در بازار وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز یکشنبه در بازدید از میدان میوه و تره‌بار گرگان اظهار کرد: هر کیلوگرم پرتقال در طرح تنظیم بازار ۱۵۰ هزار ریال و سیب حدود ۳۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد که تفاوت چندانی با بازار ندارد.

در حالی که کارگروه تنظیم بازار گلستان، تامین ۱۲۰ تُن میوه شب عید شامل ۶۰ تُن پرتقال و ۶۰ تُن سیب درختی را برای سال ۱۴۰۳ به این مدیریت واگذار کرد اما تعاون روستایی گلستان با هدف کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده واسطه و دلالان، ۱۸۰ تُن میوه ویژه شب تدارک دیده که از این مقدار، ۱۰۰ تُن پرتقال و ۸۰ تُن سیب درختی است.

رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان نیز از مردم خواست هر نوع تخلف در بازار را به دستگاه‌های نظارتی و شعبه‌های سیار حاضر در میدان میوه و تره بار و نقاط پر تردد، گزارش کنند.

به گفته؛ درویشعلی حسن‌زاده مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان بیش از ۵۰ تیم در آستانه نوروز بر بازارهای استان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، علاوه‌بر میوه تنظیم بازار خرما نیز طبق سنوات گذشته به تعاون روستایی واگذار شده که توزیع آن از ۱۹ اسفند در گلستان آغاز شده و ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار در دسترس مردم قرار دارد.

به گفته محمدرضا جامی مدیر تعاون روستایی گلستان؛ توزیع ۱۵ تُن خرما با قیمت هر کیلوگرم ۸۹۵ هزار ریال در حال انجام است و در این بخش کمبودی وجود ندارد.