ساری - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان این‌که امسال نزدیک به چهار میلیون راننده در استان به دلیل تخلف راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند، گفت: خودروهای رانندگان متخلف و حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروزی بدون استثنا توقیف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با توضیح این که ۵۸۶ میلیون تردد خودرویی امسال در مازندران به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به این که این خطه شمالی در سه روز آخر هر هفته از فصول میزبان مسافران و گردشگران است، رعایت راهنمایی و رانندگی ضروری و پلیس برای امنیت جان مردم بدون تعارف با متخلفان برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال ۴۲۱ نفر در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند که اگرچه حدود ۲ درصد کمتر از سال گذشته است، اما باید امسال کمتر شود.

فرمانده انتظامی مازندران به افزایش ۱۳ درصدی مصدومیت ناشی از تصادف رانندگی در مازندران طی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به مشکلات جاده‌ای و خودرویی، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و استقامت نسبت به انظباط ترافیکی یک الزام است.

سردار مفخمی با اشاره به تماس ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر با شماره ۱۱۰ پلیس در سال جاری، گفت: تعداد تماس مردم با پلیس ۱۱۰ امسال نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافت و پلیس امسال هفت درصد خدمات بیشتری ارائه کرده است.

وی از سرقت به عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم مازندران اشاره کرد و ادامه داد: پلیس امسال با سارقان منازل در مازندران برخورد جدی کرده است .همچنین تعدادی از «سارقان در حرکت» غیربومی نیز که عمدتا اقدام به سرقت طلا می‌کردند با اقدامات پیشگیرانه پلیس پیش از ورود به استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این‌که امسال در مازندران سرقت منزل ۲۹ درصد و سرقت‌های خودرو ۹ درصد کاهش یافت، گفت: سارقان خودروها در مازندران، اقدام به سرقت خودروهای مدل پایین که ایمنی کمتری دارند می‌کنند. امسال سرقت مغازه‌های مازندران نیز ۳۰ درصد و سرقت احشام هم ۱۵ درصد کاهش داشت.

سردار مفخمی افزود: امسال ۱۸ هزار و ۴۰۰ سارق در بخش منزل، احشام، موتورسیکلت و خودرو دستگیر شدند و ۳۶ درصد افزایش کشف وقوع سرقت نیز در مازندران به ثبت رسید. از مجموع سرقت‌ها نیز یک‌هزار و ۸۸۱ نفر از مال‌باختگان به اموالی که از آن‌ها سرقت شده بود رسیدند.

فرمانده انتظامی مازندران درباره میزان وقوع قتل در مازندران طی سال ۱۴۰۲ نیز گفت: امسال آمار وقوع قتل در استان ۱۶ درصد افزایش یافت که همه قاتلان دستگیر شدند.

وی به تعیین تکلیف ۱۰ هزار خودرو فرسوده متوقف در توقفگاه‌های مازندران اشاره کرد و افزود: از مردم توقع داریم با مراجعه به پلیس مسائل خودرویی خود را پیگیری کنند.

کشف سه تن مواد مخدر در مازندران طی سال ۱۴۰۲

فرمانده انتظامی مازندران درباره کشف مواد مخدر در استان نیز با بیان این‌که ۵۹ باند مواد مخدر امسال در مازندران زمین‌گیر شدند، اظهار کرد: امسال سه تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند که ۶ هزار و ۲۴۸ نفر از آنان خرده‌فروش بودند.

سردار مفخمی مقابله با اراذل و اوباش به ویژه افرادی که در زمینه عرضه مواد مخدر صنعتی فعالیت می‌کردند را از ماموریت های موفق پلیس در سال جاری عنوان کرد.

تعداد بالای جرایم سایبری در استان

این مسوول انتظامی مازندران نسبت به افزایش جرایم سایبری در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: امسال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد در مازندران نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این‌که اکنون ۱۷ شهرستان مازندران دارای پلیس فتا هستند، گفت: طی سال ۱۴۰۲ یک‌هزار و ۵۷۳ نفر متهم جرایم سایبری دستگیر شدند که بیشتر آنان خارج از استان مازندران فعالیت می‌کردند.