گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: رونق اقتصادی مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیازمند توجه و تقویت صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: با توجه به خسارتهای استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی بر بخشهای کشاورزی و حتی بخش صنعت این شهرستان، تقویت زیرساختهای گردشگری در بخشهای گوناگون و به خصوص بومگردیها و اقتصاد محلی و گردشگری روستایی می تواند به عنوان یک مزیت مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در طرح آمایش گناباد گردشگری و میراث فرهنگی مهمترین مزیت رونق اقتصادی این شهرستان معرفی شده است و باید از ظرفیت جاذبه های تاریخی و پتانسیلهای گردشگری و توسعه زیرساختهای این بخش برای رونق اقتصادی گناباد بهره گرفت.

فرماندار گناباد با اشاره به این که صنعت گردشگری نباید فرهنگ و هویت ارزشی گناباد را تحت تاثیر منفی قرار دهد گفت: وجود بقاع متبرکه مختلف و ظرفیتهای فرهنگی موجود این شهرستان ، قابلیت مهمی برای رونق گردشگری مذهبی منطقه به شمار می رود.

نصیری افزود: با توجه به راه اندازی فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد باید زمینه ای فراهم کرد که بخشی از زائران حرم امام رضا (ع) و به خصوص زائران خارجی در قالب تورهای گردشگری و با ایرتاکسی و یا هواپیماهای کوچک از این طریق با سفر به این شهرستان از نزدیک با قابلیتهای فرهنگی و تاریخی آن آشنا شوند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم از مسوولان و فعالان صنعت گردشگری و از جمله اقامتگاههای بومگردی خواست که با رعایت موازین و مقررات، آسیبها و مسائل و مشکلات احتمالی این بخش را کاهش دهند و از گردشگری حلال به عنوان ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی منطقه و جذب گردشگر بهره بگیرند.

غفلت از معرفی ظرفیتهای گردشگری گناباد

نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود ظرفیتهای غنی گناباد در بخشهای مختلف فرهنگی، تاریخی، گردشگری و به خصوص گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی ولی از این ظرفیتها حتی در سطوح استانی استفاده مناسب نشده است.

هادی محمدپور افزود: شهرستان گناباد با برخورداری از زیرساختهای بهداشتی و درمانی مناسب می تواند به قطب گردشگری سلامت در جنوب استان خراسان رضوی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیتهای گردشگری در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و اشتغالزایی باید محور اصلی فعالیتهای مسوولان این شهرستان قرار گیرد و توسعه صنعت گردشگری تنها وظیفه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست بلکه همه بخشها و مسوولان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باید نقش خود را در توسعه این امر ایفا کنند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.