بجنورد-ایرنا- رییس اداره زندان شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: در آستانه عید نوروز و پس از بررسی‌های انجام شده ۳۰۰ زندانی در این شهرستان از مزایای قانونی و مرخصی بهره‌مند شدند.

یزدان عاملی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براساس بخشنامه قوه قضاییه، مددجویانی که شرایط لازم را داشتند به ۱۵ روز مرخصی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای سابقه جرایم خشن از جمله آدم ربایی، سرقت، مخل امنیت و پرونده های دارای شاکی که رضایت نداده مرخصی نوروزی نمی دهیم چرا که جولان و حضور این افراد در جامعه تهدیدی برای مردم است.

عاملی راد عنوان کرد: کمک به زندانیان در بند که شرایط قانونی را دارند در ایام منتهی‌ به عید نوروز و ماه مبارک رمضان کار بسیار ارزشمندی است.

رییس اداره زندان شهرستان شیروان گفت: در این ایام میمون و مبارک، بودن سرپرست خانواده در کنار فرزندان و اهل و عیال خود موجبات شادی و خرسندی خانواده‌ها را فراهم می‌کند پس باید با نگاه حمایتی کمک کرد تا بخصوص زندانیان سرپرست خانواده و کسانی‌که استحقاق و شرایط آن را دارند از مزایا و امتیازات قانونی بهره‌مند شده و در کنار خانواده خود باشند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.