بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در آستانه نوروز و با هدف رفع کمبود آب شهر درگهان، عملیات اجرایی خط انتقال آب از تاسیسات شیرین‌سازی آب قشم با اعتباری افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با حمایت استاندار هرمزگان به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این طرح افزود: در این طرح که با هدف بهبود وضعیت آبرسانی به شهر درگهان انجام شده، ۱۶ کیلومتر خط لوله اجرا شده است

وی بیان کرد: این خط لوله بخشی از نیازهای آبی شهر درگهان را تامین می‌کند و با تلاش‌های جهادی و در مدت ۲ ماه به اتمام رسیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال، بیش از ۲۳ هزار نفر از ساکنان شهر درگهان و هلر از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

حمزه‌پور ابراز کرد: این اقدام، که با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و شرکت آبفای هرمزگان صورت گرفته، هدیه‌ای از سوی دولت به مردم درگهان است و به تامین آب پایدار در این شهر کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: پیش از این نیز، شهر درگهان آب مورد نیاز خود را از تاسیسات شیرین‌سازی واقع در این شهر تامین می‌کرد، اما با اتمام این طرح، اکنون هر ۲ منبع آبی برای تامین نیازهای شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درگهان واقع در جزیره قشم به عنوان یک شهر گردشگرپذیر، در طول سال و به‌ویژه در ایام نوروز و نیمه دوم سال، شاهد ورود جمعیت شناور زیادی است.