آستارا - ایرنا - امام جمعه موقت شهرستان آستارا گفت: در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی هرگاه مشارکت و همراهی مردم در امور وجود داشته است، شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده ایم.

حجت الاسلام ناصر صالحی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان مرزی آستارا اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان "جهش تولید با مشارکت" نام گذاری کردند و در این راستا باید اقدامات عملی خوبی با همراهی مردم صورت گیرد و آنان نتیجه آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به دولت دستور دادند تا در راستای تحقق شعار سال از ظرفیت و توان مردم به صورت ویژه کمک گرفته شود، زیرا در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه مردم در امور مشارکت داشتند همه مسائل حل شده است و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامید شده اند.

امام جمعه موقت شهرستان آستارا ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با وجود این مردم و حضور در صحنه های مختلف شکل و معنا پیدا کرده است از این رو نباید نقش به سزای آنها را نادیده گرفت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص شاه کلید حل مشکلات کشور است.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوبی که دولت سیزدهم انجام داده، امید زیادی در دل مردم به وجود آورده است و اینک باید دولت مردمی در خصوص تحقق شعار سال تلاش کند تا مشکلات اقتصادی کشور تمام شده و همه در رفاه نسبی زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی شروع سال جدید با ماه مبارک رمضان ومسافر پذیر بودن شهرستان بندری آستارا باید در خصوص رعایت شئونات اسلامی در همه جای شهر مخصوصا در سواحل دریای خزر اهتمام ویژه ای شود.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به جا و درست می تواند خروجی خوب و تاثیرگذاری داشته باشد.

وی در ادامه خطبه های امروز با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: بیش از شش دهه است که مردم فلسطین همچنان از حقوق اولیه خود در سرزمین آباء و اجدادی خویش محرومند؛ آنها تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

امام جمعه موقت شهرستان آستارا افزود: تداوم بی‌تفاوتی و بی‌عملی شورای امنیت که یکی از دلایل اصلی آن همدستی و همراهی برخی از اعضای دائم این شورا با رژیم صهیونیستی است، این رژیم را در تداوم جنایاتش گستاخ‌تر کرده است، به گونه‌ای که اینک درصدد برآمده تا با آتش‌افروزی خودساخته و توسل به نسل‌کشی، بخشی از ملت مظلوم و سرزمین قطعه قطعه شده و اشغال شده فلسطین را در بدترین شرایط ممکن قرار دهد و باید جامعه جهانی نسبت به آن حساس باشد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.