بجنورد-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: سال گذشته ۱۹۲ هنرکارت برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فعال این شهرستان خراسان شمالی صادر شد.

زهره بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: صندوق اعتباری هنر در قالب بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، کمک مستمری، طرح تکریم تسهیلات رفاهی و وام قرض‌الحسنه به اعضای خود خدمت ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر، پنج هنرمند مستمری بگیر، ۹۳ نفر بیمه و ۱۴ نفر زیر پوشش تکریم بیمه شهرستان قرار گرفتند، افرادی می‌توانند تحت پوشش بیمه هنرمندان شوند که برای هر ۲ گروه آقایان و خانم ها کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشند.

بابایی با بیان اینکه عضویت در صندوق هنر و بهره مندی از بیمه کم ترین کاری است که می توان برای این قشر انجام داد عنوان کرد: همچنین افرادی که با وجود عضویت در صندوق هنر تحت پوشش بیمه این صندوق قرار ندارند مشمول دیگر بیمه ها هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او فراهم است تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود.

بابایی بیان کرد: مبلغ حق بیمه و سرانه درمان(برابر اعلام سازمان تامین اجتماعی) مستقیما به حساب هنرکارت بیمه شده واریز خواهد شد و مشمولین طرح، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ ( برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه آن‌ها برقرار بوده است.

طرح بهبود صندوق اعتباری هنر در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است و روسای ادارات در شهرستان ها اهالی هنر را به منظور مستند سازی و تکمیل پرونده های مربوط به فرهنگ و هنر حمایت کنند.

فلسفه وجودی تاسیس این صندوق مبنی بر رفع دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت است و حمایت از این قشر فرهیخته همواره مورد تاکید صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.