همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: همدان جزو چهار استان برتر در اسکان و حضور مسافران و گردشگران در سفرهای نوروزی بوده که حاصل تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و خدمات به مسافران است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در جلسه‌ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان و اقامت ۲۰ هزار نفر گردشگر در هر شبانه‌ روز در استان همدان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا روز سوم فروردین‌ماه پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تردد و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۱ هزار تردد در سطح جاده‌های استان ثبت شده است.

استاندار همدان بیان کرد: بیش‌ از ۳۰ هزار گردشگر در استان همدان اقامت داشته‌اند و از آغاز سفرهای نوروزی ۱۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان همدان بازدید کردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در ایام سفرهای نوروزی ۱۰۵ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف انجام شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی درحال تلاش هستند.

وی اضافه کرد: با مدیریت و کنترل ماموران پلیس‌راه استان میزان سوانح رانندگی در مسیرهای برون‌شهری کاهش یافته که امیدواریم رانندگان با رعایت اصول ایمنی در رانندگی از بروز تصادف پیشگیری کنند.