تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تبدیل شدن ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان لایحه شهرداری را می‌طلبد، گفت: هنوز این لایحه از سوی شهرداری به صحن شورا ارسال نشده است.

سید احمد علوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اتفافات خوب در حوزه گردشگری پایتخت تشکیل هلدینگ گردشگری بود که دبیرخانه آن در مجموعه گردشگری عباس آباد راه اندازی شد که ذیل تشکیل این هلدینگ گردشگری اتفاقات خوبی در تهران روی داد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته قرار بود لایحه تبدیل شدن ستاد گردشگری به سازمان از سوی شهرداری تهران به صحن ارسال شود که این کار انجام نشد اما این لایحه آماده است و در ابتدای امسال قطعا این اتفاق خواهد افتاد لذا شورا بودجه مناسب در ذیل سازمان گردشگری تعیین کرد.

وی افزود: همچنین برای امسال اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای مرمت و بازپیرایی آثار فرهنگی و میراثی تهران اختصاص دادیم و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری محلات و سایر اقدامات گردشگری تعیین کردیم.

وی تاکید کرد: همچنین اعتبارات جداگانه ای برای ساختمان بلدیه و سایر اقدامات در حوزه بازپیرایی خانه موزه‌های پایتخت در سال جدید پیش بینی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعا با تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران اتفاقات خوبی در سطح تهران روی می‌دهد ضمن اینکه در همین ایام نوروز بسیاری از بوستان‌ها و اماکن گردشگری پذیرای سیل مشتاق گردشگران نوروزی و شهروندان تهرانی است.

علوی اضافه کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی همراه با برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان هر روز و شب در مجموعه‌هایی همچون برج میلاد، عباس آباد و بسیاری از بوستان‌ها و مراکز گردشگری پایتخت در حال انجام است.