بوشهر- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد مأموریت‌های اورژانس استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت اما شاهد افزایش ۶ درصدی مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای اورژانس هستیم.

سید حسین موسوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مأموران اورژانس استان بوشهر با همه ظرفیت‌ها در راستای خدمات‌دهی به مردم مشغول به فعالیت و انجام مأموریت‌های محوله هستند.

وی با اشاره به آماده‌باش اورژانس هوایی، موتور آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در ایام نوروز بیان کرد: تکنسین‌های اورژانس استان بوشهر با آماده‌باش و استقرار در کنار جاده و کمپ امدادرسانی می‌کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در نوروز امسال تاکنون یک‌هزار و ۸۹ مأموریت توسط اورژانس استان بوشهر ثبت شده که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش دارد.

موسوی با اشاره به افزایش ۶ درصدی مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای اورژانس استان بوشهر در ایام نوروز امسال بیان کرد: کارشناسان اورژانس به مأموریت‌های غیر تصادفی با ۷۱۶ مأموریت و ترافیکی با ۳۷۳ مأموریت خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن اشاره به پاسخگویی به چهار هزار و ۸۰۰ تماس با مرکز پیام اورژانس این استان بیان کرد: اورژانس ۱۱۵ به‌ صورت متمرکز در مرکز استان با حضور کارشناسان پرستاری و پزشک به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی است.

وی افزود: طرح امداد نوروزی سال از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین سال جاری ادامه دارد و گروه‌های اورژانس با آماده‌باش و استقرار در کنار جاده امدادرسانی می‌کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین در این ایام اورژانس هوایی، موتور آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز برای ارائه خدمات به هم‌وطنان در حال آماده‌باش قرار دارد.