تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان گفت: ۶۷۰ خانه ورزش روستایی هم‌اکنون در استان فعال بوده و هدف ما افزایش این تعداد در سالجاری است.

علی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه اول امسال قصد داریم ۲۳ خانه ورزش روستایی دیگر نیز راه‌اندازی کنیم و این روند برای ماه‌های بعدی نیز تداوم خواهد داشت.

وی هدف از راه اندازی خانه ورزش روستایی را بهبود فعالیت‌های ورزشی، کاهش فقر حرکتی و استعدادیابی در جامعه روستایی ذکر و اضافه کرد: اگرچه بیشتر روستاییان به فراخور مشاغل خود، فعالیت فیزیکی دارند اما این موضوع دلیل بر ورزش نکردن نیست، زیرا ورزش در کنار ارتقای وضعیت جسمانی، جنبه تفریحی و بهبود وضعیت روحی زا نیز بدنبال دارد.

دبیر هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: مساحت هر خانه ورزش روستایی بطور میانگین یکصد مترمربع بوده و هر محل به وسایل ورزشی مانند تنیس روی میز، دارت، میز شطرنج، تخته تاتامی، فوتبال رومیز، توپ و تور والیبال و توپ و دروازه گل کوچک مجهز است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های نوروزی این هیات ناظر به حضور گردشگران و مسافران در استان تصریح کرد: اجرای بازی‌های بومی محلی به همراه موسیقی سنتی در پارک کوه صُفه، میدان نقش جهان، باغ غدیر و پارک جنگلی ناژوان همه روزه در جریان است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی، شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های مختلف سنتی و بومی به مردم و مسافران است و بی‌شک با این فعالیت، می‌توان گام موثری در راه احیا و گسترش این ورزش‌ها برداشت.

به گزارش ایرنا، بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان فعالیت دارند.