مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۶ تن انواع کود شیمایی توسط کارگزاری مجاز و فعال این شهرستان جذب و در بین کشاورزان توزیع شده است.

صلاح الدین حق‌گو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کود شامل ۹۰ درصد سهمیه شهرستان بود که شامل هفت هزار و ۲۷۰ تن کود ازت، یک هزار و ۵۴۶ تن فسفات و ۲۷۰ تن هم پتاسیم است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۲ هزار تن بذر گواهی شده از نوع صدرا، باران و واران برای مزارع گندم دیم و پیشگام و میهن هم برای مزارع گندم آبی در اختیار گندمکاران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت افزود: امسال براساس ابلاغیه الگوی کشت، پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به گندم آبی و ۴۵ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافته و تاکنون چهار هکتار جو دیم و ۶۷۰ هتکار نیز جو آبی کشت شده است.

حق‌گو با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی هم بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم بذر تعیین کردند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم به منظور تدارک و خرید به موقع کودهای شیمیایی بطور مستمر توسط کارگزاران کودی در حال انجام است و مراکز جهاد کشاورزی مسقر در مراکز دهستان‌ها در اسرع وقت نسبت بە صدور حوالە الکترونیکی کود اقدام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، کشت پاییزه گندم در مهاباد هر سال از مهرماه آغاز و تا آخر آبان تداوم دارد، مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.