خرم آباد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بارندگی شدید در این استان تردد در گردنه "پای آستان کوهدشت" و جاده معمولان - پلدختر را مسدود کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، مهدی پازوکی روز دوشنبه با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به جو استان بیان کرد: بارندگی شدید و ریزش کوه محورهای مواصلاتی کوهدشت به گراب (منطقه گردنه پای آستان) و همچنین محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر (بعد از معمولان) را مسدود کرد.

وی افزود: به منظور تردد هموطنان، مسیر جایگزین دسترسی گردنه پای آستان محور کوهدشت به کوهنانی (کارخانه گچ) و مسیر جایگزین دسترسی خرم‌آباد به پلدختر محور آزاد راه خرم‌آباد به اندیمشک(آزاد راه خرم زال) در نظر گرفته شده است.

و با بیان اینکه هم‌اکنون عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند ادامه داد: این سامانه قوی تا بامداد سه‌شنبه در استان فعال است و از مردم خواهشمندیم به دلیل بالا آمدن سطح آب و آبگرفتگی، از تردد در سطح شهر و توقف در کنار رودخانه‌ها و کانال‌ها اجتناب کنند.

پازوکی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای امدادی و عملیاتی در آماده‌باش هستند اما هم‌وطنان در صورت امکان از سفرهای برون‌شهری اجتناب کنند اما در صورت ضرورت داشتن، تجهیزات زمستانی لازم است.