شیراز - ایرنا - قائم مقام ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس گفت:۴۲۳ هزار مسافر از ابتدای اسکان نوروزی آموزش و پرورش یعنی ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ در مدارس، معلم‌سراها و خانه‌های معلم فارس اسکان یافتند.

علی علوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر نوروزی در قالب ۸۳ هزار و ۳۰۴ خانواده به فارس سفر کردند و از خدمات اسکان نوروزی آموزش و پرورش بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۸۵ هزار نفر روز اقامت در مدارس و دیگر اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس به ثبت رسید.

قائم مقام ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس ادامه داد: شب گذشته نیز ۷۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانواده در مدارس فارس اسکان یافتند که با توجه به تکمیل ظرفیت کلاس‌ها، برخی از آنها در نمازخانه‌ها و سالنهای مدارس نیز اسکان داده شدند.

علوی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاس درس فارس برای پذیرش مسافران نوروزی این استان مهیا شد،اظهار کرد: شماری از کلاس‌ها نیز به عنوان رزرو در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز تجهیز و در اختیار مسافران قرار داده شود.

سرپرست معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: در ۱۰ روز گذشته، شهرستان‌های فارس، شیراز، مرودشت، کازرون، ممسنی و جهرم به ترتیب بیشترین آمار اسکان مسافران را داشته‌اند.

وی بیان کرد: از ۴۲۳ هزار مسافر اسکان یافته در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس، ۲۹۸ هزار نفر در قالب ۵۸ هزار خانواده در شیراز از این خدمات بهره‌مند شدند.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا این لحظه، استان فارس رتبه برتر کشور را در اسکان مهمانان نوروزی در مدارس کسب کرده است.

به گفته مهدی نیکفر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و بوشهر به ترتیب دارای رتبه اول تا پنجم پذیرش مسافر در آخرین روز دوره اول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ هستند.