اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اسکان اضطراری ۴۸ هزار مسافر در پی بارش‌های شبانه روز گذشته در مدارس و فضاهای آموزشی اصفهان خبر داد.

سید علی مدینه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی و لزوم اسکان اضطراری مسافران نوروزی، مدارسی را که خارج از اسکان نوروزی بوده‌اند، وارد فرایند کردیم تا شرایط مطلوب اسکان مسافران فراهم باشد.

وی اظهار داشت: از آغاز به کار طرح اسکان نوروزی تا ششمین روز فروردین، استان اصفهان میزبان بیش از ۲۴۵ هزار میهمان نوروزی بوده است.

وی ادامه داد: میهمانان ستادهای اسکان آموزش و پرورش در فضاهای اسکان نظیر مراکز رفاهی، مدارس و اردوگاه‌ها ساماندهی شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش اصفهان تأکید کرد: ستادهای اسکان آموزش و پرورش تمام ظرفیت خود را برای فراهم کردن شرایط مطلوب سفر هم‌وطنان به استان اصفهان به کار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ستادهای اسکان در تمامی مناطق ۴۱ گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش گانه اصفهان در حال خدمات رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

وی با اشاره به تجهیز ۶۰۰ مدرسه با هفت هزار کلاس درس برای اسکان مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی در ایام نوروز گفت: پذیرش مسافران نوروزی تا ۱۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدینه خاطر نشان کرد: مدارس پیش‌بینی شده برای اسکان بصورت «الف» و «ب» و بر اساس امکاناتی که ارائه می‌شود درجه‌بندی شده است و مسافران پذیرش شده زیر پوشش بیمه مسافر قرار دارند.
وی افزود: مدارس نوع «الف» دارای امکاناتی شامل فرش، یخچال و تلویزیون و مدارس نوع «ب» با همان امکانات ولی بدون تلویزیون است.
به گزارش ایرنا، در نوروز ۱۴۰۲، فضاهای آموزشی و تفریحی آموزش و پرورش اصفهان میزبان حدود ۴۰۰ هزار مسافر فرهنگی و غیر فرهنگی بود.

استان اصفهان با برخورداری از ۲۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و سایر جاذبه های گردشگری از مناطق گردشگر پذیر ایران است.