تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: مسیر ارتباطی این استان با خراسان شمالی در محدوده پارک ملی گلستان که با توجه به بارش‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی شد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیاد بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته محدوده پارک ملی گلستان مربوط به سمنان و خراسان شمالی بود و سرشاخه خیلی از رودخانه‌های گلستان در این استان‌ها قرار دارد، برای پیشگیری از مشکلات ترددی از شب گذشته جاده پارک ملی گلستان بسته شد.

وی افزود: با فروکش کردن آب در این مسیر و ایجاد تردد ایمن از بامداد امروز جاده پارک ملی گلستان دوباره باز شد و تردد در آن برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: تمام راه‌های ارتباطی استان گلستان به غیر از جاده ارتباطی گنبدکاووس - کلاله باز است و خودروها با رعایت سرعت مطمئن در حال تردد هستند.

حاجی‌زاده ادامه داد: رودخانه «اوغان» گالیکش در بخشی از مسیر خود از روستای بایلر این شهرستان در مسیر گنبدکاووس - کلاله عبور می‌کند که با طغیان این رودخانه سطح آب از روی پل بایلر عبور کرده و موجب بسته‌شدن این جاده شده است.

وی افزود: بعد از فروکش کردن آب و پاکسازی مسیر از خار و خاشاک و تنه‌های شکسته درختان این جاده تا ساعاتی دیگر بازگشایی خواهد شد.

به گفته وی، طبق اعلام هواشناسی سامانه‌های بارشی تا ظهر فردا از آسمان گلستان خارج خواهد شد.