اراک - ایرنا - قایم‌مقام مدیرعامل در توزیع برق شهرستان اراک، از بهینه‌سازی یک‌هزار و ۵۷۰ دستگاه چراغ در طرح اصلاح روشنایی معابر نوروزی این شهرستان خبرداد.

امید رفیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اصلاح این چراغ‌ها با فعالیت چهار تیم به صورت شبانه‌روزی و در راستای رضایتمندی شهروندان و بهینه‌سازی روشنایی معابر طی ۱۵ روز عملکرد جهادی صورت گرفت.

وی بیان کرد: خاموشی یک‌هزار و ۲۰۰ مورد در نقاط شهری، ۳۷۰ مورد در ۱۲ روستا، ۲۵ مورد به شکل منطقه‌ای و کلی که از طریق تماس‌های مردمی به سامانه ۱۲۱ وسامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ اعلام شده بود، برطرف شد.

قایم‌مقام مدیرعامل در توزیع برق شهرستان اراک ادامه داد: بیش از ۲ هزار ‌و ۶۰ دستگاه چراغ جدید سال گذشته در این شهرستان نصب و ۹۰۰دستگاه چراغ فرسوده و پرمصرف به LED تبدیل شد.

رفیعی اظهار کرد: حدود یک‌هزار و ۳۰۰ متر شبکه سرقتی روشنایی معابر هم طی سال گذشته اصلاح شد.

وی با بیان اینکه با فعالیت مستمر ۱۰ تیم تعمیراتی و عملیاتی تامین روشنایی ۸۰ هزار دستگاه چراغ منصوبه توزیع برق شهرستان اراک محقق شده است، گفت: رفع بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد خاموشی شهری، چهار هزار خاموشی موردی روستایی در ۸۷ روستای تحت پوشش و ۳۰۰ خاموشی کلی و فیوز رفتگی ناشی از سرقت‌ها و اتصالی شبکه در طول سال ۱۴۰۲، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

قایم‌مقام مدیرعامل در توزیع برق شهرستان اراک افزود: انتظار است مردم هرگونه خاموشی روشنایی معابر و یا سرقت شبکه و تجهیزات برق را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱یا شماره تماس ۱۲۱ اطلاع دهند.

بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان اراک ساکن است.