همدان ایرنا- استاندار همدان از گردشگران خواست با انتخاب پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به عنوان مقصد گردشگری از جاذبه های تفریح، توریستی و تاریخی این استان دیدن کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه با تبریک سال نو به هم وطنان و آروزی خیر و برکت برای ملت ایران اظهار کرد: تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن در نوروز ۱۴۰۳ تبریک برای این ملت عزیز در سال جدید است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۹۰۰ اثر و جاذبه گردشگری، طبیعی و تاریخی در استان همدان وجود دارد که هر یک از آنها جذابیت از دیگری بهتر و بیشتر است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت: غارعلصیدر به عنوان بزرگترین و شگفت انگیزترین غار آبی جهان و تپه هگمتانه با قدمت ۲۵۰۰ ساله که به زودی ثبت جهانی می شود از زمره آثار فاخر استان همدان هستند.

قاسمی فرزاد یکی از ویژگی های مردم همدان را میهمان نوازی آنان دانست و افزود: وجود مراکز گردشگری و شهرهای زیبا و سوغاتی ها متنوع و دستافرینه های منحصر به فرد به طور حتم خاطرات و لحظه های خوش و ماندگاری را برای مسافرانی که همدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند به یادگار می گذارد.

وی همچنین گفت: استان همدان داری ۲ شهر با برند جهانی است که شهر جهانی سفال در لالجین و مبل و منبت در ملایر در کنار خوراکی های خوشمزه و متنوع جذابیت خاصی برای مسافران نوروزی به نمایش گذاشته است.