بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۴۳۱ نفر از بیمه شدگان این استان در سال گذشته مستمربگیر شدند و تعداد حقوق بگیران این صندوق به چهار هزار و ۶۴۹ نفر رسید.

محمدرضا بیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ از مجموع مستمربگیران جدید ۱۱۳ نفر حکم مستمری از کار افتادگی، ۲۲۳ نفر حکم مستمری بازنشستگی و ۹۵ نفر نیز حکم مستمری بازماندگان را دریافت کردند.

وی افزود: اکنون از مجموع مستمربگیران خراسان شمالی یکهزار و ۷۶ نفر سالمندی، ۶۴۸ نفر از کار افتادگی، ۵۵۸ نفر پیش از موعد و همچنین ۲ هزار و ۳۶۷ نفر نیز مستمری بازماندگی ناشی از فوت سرپرست هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: چهار هزار و پنج خانوار روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان در سال گذشته زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند.

بیدی اظهار کرد:‌ با احتساب افرادی که در سال گذشته زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان رفتند، اینک ۷۷ هزار و ۹۰۱ نفر از ساکنان روستاها بیمه اجتماعی شده اند.

وی ضریب پوشش بیمه ای استان را ۴۳.۲۴ درصد دانست و یادآور شد: خراسان شمالی در سال جاری سومین استان از نظر سهمیه تکلیفی داشت که بیش از این میزان بیمه شده جذب کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: بیشترین ضریب پوشش بیمه ای استان مربوط به شهرستان شیروان با ۶۲.۱۷ درصد و کم ترین آن نیز با ۱۹.۳۳ درصد مربوط به شهرستان گرمه است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.