تبریز- ایرنا- به مناسبت ماه مبارک رمضان، سه هزار بسته معیشتی و ۱۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۴ میلیارد ریال بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در آئین توزیع این بسته ها گفت: اعتبار اصلی کمیته امداد وجود خیرین و مردم هستند که در تمامی عرصه ها با اخلاص حضور داشته و گره گشایی می کنند.
مالک رحمتی ادامه داد: کمیته امداد یکی از باقیات صالحات و درایت های امام خمینی(ره) و سرآمد نهادهای انقلابی است که برای خیل عظیمی از مردم بانی خیر و احسان شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، معیشتی و آموزشی کمیته امداد به جامعه هدف گفت: این نهاد حمایتی نه تنها خود حامی محرومین بوده بلکه بستر را برای گروه های مردمی فراهم کرده تا کار خیر انجام دهند.
وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در راه اندازی نهضت مواسات در دوران کرونا، گفت: مردم با لبیک به رهبر انقلاب به میدان آمده و با همکاری کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی، انقلاب فرهنگی بزرگی به راه انداختند.
رحمتی تاکید کرد: راه اندازی نهضت مواسات و کمک های مومنانه، برگ زرین دیگری در کارنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.
استاندار آذربایجان شرقی، مشارکت مردم در مسایل اقتصادی و فرهنگی را عامل موثر در پیشبرد کارها دانست و افزود: محور اصلی موفقیت دستگاه های اجرایی، مردمی بودن آن است و کمیته امداد یکی از مصادیق آن می باشد.

رفع نیازهای مستمندان با اعتبارات دولتی ممکن نیست

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم اظهار کرد: با اعتبارات دولتی، امکان رفع نیازهای مستمندان امکان پذیر نیست و کمیته امداد باید با تجلی مشارکت مردم و خیران، نسبت به رفع این نیازها اقدام کند.

تراب محمدی ادامه داد: محرومان جزو عائله انقلاب اسلامی هستند و کرامت آنها باید حفظ شود.

وی افزود: کمیته امداد مولود انقلاب اسلامی است و رسالت تکریم محرومان را بر عهده دارد و از بدو تاسیس تاکنون اقدامات چشمگیری در این عرصه داشته است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به نقش پررنگ خیران در مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به زیر پوشش قرار دادن همه نیازمندان نیست و خیران نقش برجسته ای در یاری رساندن به این نهاد دارند.

محمدی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) محل اعتماد و تمرکز خیران بوده و مردم به این نهاد خدمت رسان اعتماد دارند.

به گزارش ایرنا، سه هزار بسته معیشتی یاد شده در قالب مرحله دوم رزمایش اطعام مهدوی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال بین نیازمندان زیر حمایت کمیته امداد منطقه ۳ تبریز توزیع شد.