به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این شرکت. “جلال علمدار " افزود: برای تعویض کنتور هیچ وجهی از مشترکان دریافت نمی شود و مشارکت مردم در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار کنتور فرسوده در استان وجود دارد، ادامه داد: هزینه ریالی تعویض کنتورهای خراب در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال بوده که از سوی این شرکت تامین شده است.
علمدار کنتورهای فرسوده مشترکین آب را یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد دانست و گفت: عمر کنتورهای مشترکین، حداکثر هشت سال است که معمولا به علت محدودیت های مالی، شرکتهای آب و فاضلاب قادر به تعویض تمامی کنتورهای فرسوده نیست.
وی ادامه داد : نقش کنتورهای فرسوده در هدررفت ظاهری آب در بسیاری از موارد از کنتورهای خراب بیشتر است، زیرا برای مشترکین دارای کنتور خراب، بر اساس میانگین مصرف دوره های مشابه قبل قبض صادر می شود در حالیکه برای کنتورهای فرسوده، اعداد قرائت شده، معیار صدور قبض است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: شهروندان می توانند برای درخواست تعویض کنتور و کلیه خدمات از طریق سامانه ۱۲۲، درگاه اینترنتی ساحل به آدرس eg.abfayazd.it و یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در صورت سهل انگاری مشترک در نگهداری از کنتور و احتمال خسارت به کنتور از قبیل یخ زدگی، شکستگی و غیره هزینه تعویض از مشترک دریافت می شود.
تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد ۶۰۰ هزار مورد اعلام شده است.