به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، نمایشگاه اسباب بازی روسیه KIDS RUSSIA در دوره اخیر میزبان ۳۵ واحد صنایع خلاق ایرانی حوزه اسباب بازی، آموزش و تعلیم و تربیت بود که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، پاویون ایران را در این نمایشگاه تشکیل میدادند.
«علی قاسمی» مدیرعامل شرکت پرورش ذهن بارز «مک تویز» در خصوص تجربه حضور در این نمایشگاه گفت: با تنوعی بیش از ۳۰۰ محصول از حیوانات سخت و نرم، هند پاپت، تخم دایناسور و مزرعه در نمایشگاه اخیر مسکو شرکت کردیم. در این رویداد بستری فراهم شد تا تولیدکنندگان این صنعت تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و خوشبختانه محصولات با توجه به لحاظ کیفیت، ظرافت و رنگ آمیزی خاص مورد توجه بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند. حضور در این نمایشگاه نقاط قوت فراوانی از جمله تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکت های تولیدی از کشورهای مختلف،آشنایی با فرهنگ و سلایق بازار هدف - عمدتا کودکان و نوجوانان - شد.
حضور در این رویداد زمینه ساز طراحی و تولید محصولات جدید و متنوع تر در این شرکت بوده و در این راستا به زودی محصولات جدیدی از جمله عروسک نوزاد،اسکوتر و لگو مگنت را راهی بازار میکنیم و امیدواریم تولیدات با کیفیت و متنوع ایرانی بتواند به تمام کشورها ارسال و عرضه شوند و موجبات رشد فرهنگی و اقتصادی کشور شوند.
«احسان منشی» مدیر عامل شرکت صنعتی جهادین پرند نیز از دیگر شرکت کنندگان این رویداد بوده که بیان می دارد: ۳۵ تولید کننده ایرانی فعال درحوزه بازی های رومیزی، حرکتی ، فکری و آموزشی و ... در این نمایشگاه حضور داشتند و این شرکت با برند نوباوه همراه با محصولات جنبشی حرکتی خود از قبیل موتور تعادلی، اسکوتر و گلف و ... از غرفه داران بخش نمایشگاه ایران بود.
وی با بیان اینکه تعاملات خوبی بین روسیه و ایران در حوزه اسباب بازی مشاهده می شد تصریح کرد: نمایشگاه با استقبال فراوانی از طرف فروشندگان، پخش کنندگان و حتی مصرف کنندگان روسی مواجه شد. بیشتر علاقه مندی روسها به سمت بازی های رومیزی و اسباب بازی های سایز کوچک بود. در بازار روسیه مشابه برخی از محصولات ایرانی با قیمت هایی بالا که بعضا تولید چین و روسیه بود مشاهده می شد.با توجه به رابطه خوب بین دو کشور روسیه و چین، محصولات چینی در بازار اسباب بازی روسیه جایگاه ویژه ای داشته و میتوان امیدوار بود با ارائه قیمت های رقابتی با کالاهای چینی بتوانیم بازارخوبی از اسباب بازی های ایرانی در بازار روسیه ایجاد کنیم.
منشی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از نمایشگاه پیگیری های مستمر منجر به دریافت نتیجه می شود، امیدواریم که این پیگیری ها شرایط همکاری خوبی را بین ایران و روسیه رقم زند.