اصفهان-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: رکورد این اداره کل با پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی شکسته شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در سومین نشست ستاد اسکان نوروزی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در حالی که سال گذشته در مجموع میزبان ۳۵۰ هزار مسافر نوروزی بودیم امسال تا این لحظه افزون بر ۳۶۶ هزار نفر از فضاهای مراکز رفاهی آموزشی، مدارس و اردوگاه‌های آموزش و پرورش استان استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی تا نهمین روز تعطیلات نوروزی در فضاهای تامین شده توسط این اداره کل اسکان یافتند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سفر به اصفهان از اولویت های مهم مسافران نوروزی است و این مهم نیازمند تدارک تجهیزات برای ایجاد فضای مناسب و همچنین ارتقای هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی است که امسال این امر بخوبی انجام شد .

وی تصریح کرد: فعالیت ستادهای اسکان از ۲۶ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: رسالت ذاتی آموزش و پرورش اسکان نیست اما ما خود را مکلف می‌دانیم که در عرصه امور اجتماعی نیز تسهیلگر باشیم لذا ستادهای اسکان نوروزی در تمام مناطق چهل و یک گانه آموزش و پرورش اصفهان دایر است و ستاد مرکزی در محل اداره کل و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان نیز در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: وارد نشدن آموزش و پرورش به مسائل مختلف اجتماعی، تبعات جبران ناپذیری دارد و از آنجایی که تمام دستگاه ها هدف غایی یکسانی دارند لذا تلاش برای ارتقای کیفیت ارائه شده به جامعه مخاطبین بسیار بااهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مختلف از ستادهای اسکان انجام می‌شود و موارد بهداشتی، امنیتی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد تا بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح استان معادل حدود هفت هزار فضا شامل کلاس‌، مراکز رفاهی، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی به فعالیت بپردازند.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست، مهدی ارجمند معاون دادستانی استان اصفهان از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان واقع در اداره تعاون و رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان بازدید و از زحمات فعالان این حوزه تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ «چهلستون»، باغ «فین» کاشان و مسجد جامع، سه قنات به نام‌های «وزوان»، «مزدآباد» و «مون» و هشت کاروانسرای آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.