سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای این جمعیت از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا نهم فروردین امسال، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به ۷۱ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

پیام جلالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۱۵ حادثه رخ داد که با اطلاع به مرکز عملیات هلال احمر کردستان، پس از هماهنگی با نیروهای عملیاتی، در کمترین زمان اقدامات امدادی لازم صورت گرفت.

وی تعداد افراد رهاسازی شده محبوس در خودرو در تصادفات را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: در طرح نوروزی، ۹ دستگاه خودرو نجات برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس در حوادث مختلف، ادامه داد: در قالب طرح نوروزی، ۲ هزار و ۶۲۵ نفر روز به مردم خدمات ارائه کردند.

جلالی اضافه کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۱۴ پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست بصورت ۲۴ ساعته در استان برای امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.

وی از مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند؛ و ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، در صورت بروز هرگونه حادثه باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.