یزد- ایرنا - مدیرکل انتقال خون یزد گفت: پایگاه‌های زیرپوشش در شب‌های قدر در شهرهای یزد، اردکان، میبد و مهریز برای ارائه خدمات به شهروندان فعال است.

"سیدمحمدرضا آقایی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه انتقال خون یزد در میدان ابوذر و همچنین در اردکان و میبد از ساعت ۱۹:۳۰ تا سه بامداد در شب‌های قدر فعال است .

وی ادامه داد: همچنین مرکز اهدای خون شهرستان مهریز در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳ آماده پذیرش شهروندان در بلوار حضرت امام علی (ع) است.

این مسئول بیان کرد: مردم نوع‌دوست در شب‌های قدر با مراجعه به مراکز خونگیری و با نذر خون خود در ثواب درمان بیماران شریک شوند.

آقایی با تشکر از همکاری سالانه مردم بیان کرد: خون‌های اهدایی شهروندان در اعمال جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باتوجه به اینکه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی همچون بیماران سرطانی نیاز دایمی به خون دارند از اهدا کنندگان درخواست می‌شود در ماه رمضان مانند سایر ماه‌های سال با اهدای خون و انجام این امر خداپسندانه نقش بزرگی در نجات جان بیماران ایفا کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.