محمود شفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر واحدهای متخلف در حوزه عرضه کالاهای اساسی مثل نانواییها، خواروبارفروشیها و همچنین محصولات خوراکی بوده که با تماس یا مراجعه مردمی پیگیری شده است.
وی به اعلام ۲۱۵ مورد شکایت تلفنی و حضوری مردم با اتاق اصناف استان قزوین اشاره کرد و گفت: این موارد از طریق سامانه ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری مردم مورد پیگیری قرار گرفته که ۳۰ مورد آن به رضایت بین فروشنده و خریدار منجر شده است.
شفیعی تصریح کرد: تا قبل از آغاز سال جدید بخش اعظمی از شکایات مردمی مربوط به صنف کیف و کفش و همچنین قالیشوییها بود که با مراجعه و پیگیری اتاق اصناف موارد قانونی اعمال شد.
این مسوول بیان کرد: مدت زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی حداکثر ۷۲ ساعت است که تلاش شده تا ابتدا با برقراری صحبت و اخذ رضایت مشکلات برطرف شود و در صورت احراز تخلف به شکل قانونی برخوردها صورت پذیرد.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۲ و بر اساس توافق وزارت صمت با اتاق اصناف کشور، این نهاد به عرصه رسیدگی شکایات سامانه ۱۲۴ نیز وارد شده است.