شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۲۵۰ مسجد استان که دارای امام جماعت هستند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی رییسی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین شب‌های قدر در مساجد استان از ساعت۲۲:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و تا سحر ادامه دارد.

وی ادامه داد: به طور معمول این آیین با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می‌شود و سپس قرائت قرآن و ادعیه‌های مخصوص این شب، سخنرانی و آیین قرآن به سر به پایان می‌رسد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برنامه شاخص احیای شب‌های قدر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد است.

رییسی افزود: برگزاری آیین جزخوانی قرآن، توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت مساجد استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بصیرتی برای جوانان و نوجوانان و برپایی ایستگاه‌های اهدای خون به ویژه در لیالی قدر از دیگر برنامه‌هایی است که برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

آیین شب‌های قدر در بیش از ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از ۵۰ امامزاده و بقعه استان خبر داد و گفت: آیین شب‌های قدر به طور شاخص در امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد از ساعت ۱۲ شب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن امیری افزود: ادعیه خوانی، قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی از جمله ویژه برنامه‌های شب قدر است.

وی تصریح کرد: ۲۰ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی مجری برگزاری آیین شب‌های شب قدر در بقاع متبرکه استان هستند.

به گزارش ایرنا، شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به عنوان شب‌های قدر یا لیل القدر شناخته می‌شود