یزد- ایرنا- یوم‌الله ۱۲ فروردین در تاریخ کشور ما نماد عینی مردم سالاری دینی ایرانیان و تبلور حقیقی عزم و اراده ملی و همدلی برای برپایی و تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تجلی اراده ملت فهیم ایران اسلامی مبنی بر استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و ثمره سال‌ها مبارزه ملت در مقابل طاغوت به ثمر نشست و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم ایران تبلور یافت .

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به دعوت امام خمینی (ره) همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸.۲ واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رای " آری " با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران موافقت کردند.

۱۲ فروردین روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی

۱۲ فروردین به عنوان شاخص ملی و میزان و تراز انقلاب اسلامی و روز تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ملت قهرمان و شجاع ایران و تجلی اراده ملی و خواست جمعی و عمومی ملت برای کوتاه کردن دست اجانب داخلی و خارجی نظام سلطه و طاغوت در تعیین سرنوشت خود است.

رای آری ۹۸.۲ درصدی مردم قهرمان ایران در لبیک به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در عمل محقق شد و ایشان آن را برای همیشه عید اعلام کردند و تکریم و زنده نگه داشتن چنین روزی از اهمیت بسیار برخوردار است.

تبیین ابعاد این رخداد بزرگ سیاسی و اجتماعی و بازخوانی و بازگویی آن برای آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان موضوعی مهم است که باید بیش از گذشته به خصوص با توجه به هجمه فرهنگی و رسانه‌ای که دشمنان علیه ایران اسلامی دارند باید به آن پرداخته شود.

در این خصوص جمعی از نخبگان، فرهنگیان و مسئولان در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) یزد با تبریک بهار طبیعت و معنویت، یوم الله ۱۲ فروردین را یک عید حقیقی و اوج عزت و سعادت مردم ایران ذکر کردند.

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: یوم الله ۱۲ فروردین یکی از مهمترین اعیاد و روزهای تاریخی و سرنوشت ساز این ملت و کشور است که آحاد جامعه به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و با حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای به استقرار نظام اسلامی رای آری دادند.

دکتر " مهدی اسلام زاده " با گرامیداشت این روز و ماه مبارک رمضان و بهار معنویت افزود: در این روز مردم، آینده نظام سیاسی ایران و خود را انتخاب کردند و بر تحقق ارزش‌های الهی در کشور تاکید ورزیدند و باید اهمیت این روز و ابعاد آن تبیین شود.

همچنین یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: در روز ۱۲ فروردین که حضرت امام خمینی (ره) آن را روز عید واقعی ملت ایران نامیدند روزی است که مردم به نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم شاهی با رای بالای خود خاتمه داده و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام " سید حسین حسینی " افزود: رای مردم نشات گرفته از اعتقادات و اینکه اسلام و تحقق ارزش‌های الهی نسخه نجات بخش و مسیر عزت و موفقیت است ، صورت گرفت و باید این مسئله مهم برای نسل جوان در قالب جهاد تبیین بازگو شود.

وی بیان کرد: باید توسط رسانه‌های گروهی و همچنین در مراکز مختلف آموزش عالی و در کتب درسی به موضوع ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که در اصل روز استقلال و آزادی حقیقی ملت شجاع و با بصیرت ایران است پرداخته شود.

یکی از فرهنگیان هم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان راه حق و حقیقت بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با پیروی از اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های دینی در سایه ایثار شهیدان و مجاهدت مردان راه خدا شکل گرفته است .

" مهدی دهقان " افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان و معاندان ایستادگی دارد و به رغم توطئه‌ها و جنگ تمام عیار رسانه‌ای و تبلیغاتی به راه خود ادامه می‌دهد و همه این‌ها به خاطر تکیه بر دین و ارزش‌های معنوی است.

یکی از دانشجویان استان یزد هم گفت: ملت ایران در یوم الله ۱۲ فروردین با حضور در پای صندوق‌های رای، نظام سیاسی آینده ایران را که برگرفته از مبانی دینی و الهی بود، انتخاب و در ۴۵ سال گذشته تا پای جان با وجود برخی مشکلات از آن دفاع کردند.

" رضا کمالیان " افزود: امروز در گام دوم انقلاب، این نظام اسلامی که در ۱۲ فروردین به ثمر رسید با حضور جوانان نخبه و دلسوز با موفقیت‌های خود و تحقق اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری با وجود توطئه دشمنان و جنگ تمام عیار ترکیبی با عزت و قدرت ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: باید حوادث مهم انقلاب در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف همواره با تولید محتوا برای مردم و به خصوص برای نسل جوان مومن و انقلابی بازگو شود که حفظ نظام و انقلاب همچنان در گرو داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به عقبه انقلاب اسلامی است.

"فاطمه زارع " یکی از فرهنگیان یزد هم به ثمرات و برکات انقلاب اسلامی به رغم توطئه دشمنان در ۴۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان هر کدام وظایف ملی، دینی و انقلابی خود را درست و بر اساس اهداف نظام و آرمان حضرت امام (ره) و شهیدان انجام دهند هیچ دشمنی به اهداف خود نمی‌رسد.

وی گفت: روز ۱۲ فروردین در تاریخ کشور ما و انقلاب یک روز بزرگ و سرنوشت ساز است و باید همواره زنده بماند و ابعاد آن بازگو و نسل به نسل به دیگران منتقل شود چرا که برای تحقق آن زحمات بسیار کشیده شده و خون‌های فراوانی برای آن تقدیم شده است.

به گزارش ایرنا، در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، قاطعانه بر تاسیس نظام جمهوری اسلامی رای دادند که نتیجه آرای مردم در ۱۲ فروردین اعلام و این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد.