تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲

ورامین - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان های ورامین ،قرچک و پیشوا از انسداد یک حلقه چاه آب غیرمجاز در زمین‌های گرگ تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمد رضا گیتی پژوه روز یکشنبه اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت این امور و با هدف صیانت از منابع آب های زیرزمینی در سطح حوزه عملکرد این امور یک حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۵۰ متر با اخذ حکم قضایی مسدود شد.

وی افزود: با انجام این عملیات از برداشت حدود هشت هزار و یکصد متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

گیتی پژوه با بیان اینکه دشت ورامین جز دشت های بحرانی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.