یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جهش تولید نیازمند فرهنگ سازی است و دستگاه قضا می‌تواند در این زمینه اثرگذار و نقش آفرین باشد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " در دیدار مسئولان دادگستری استان افزود: اگر تشکیلات قضا وظایف خود را به درستی انجام دهد و دید وسیعی داشته باشد و کار میدانی انجام دهد، می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی با اشاره به شعار سال ادامه داد: دستگاه قضا می‌تواند در این زمینه ورود کند که مهمترین باب ورود، بحث فرهنگ خصوصی سازی است و باید همه در کنار هم برای اجرایی شدن آن دولت را بیش از سنوات گذشته یاری دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اصرارهایی که برای فروش اموال دولتی وجود دارد بیان کرد: این امر باید بر اساس قواعد خاص خود انجام شود تا دولت در آینده با مشکل مواجه نشود و کمتر دیده می‌شود سرمایه گذاری پیدا شود که صنعتی راه اندازی کند که به درد مردم بخورد و اغلب به دنبال راه اندازی کاری هستند که سود بیشتری داشته باشد.

ناصری اظهار کرد: برخی حتی در زمینه محصولات استراتژیک نیز همین نگاه را دارند و به عنوان مثال گندم نمی‌کارند زیرا سود آن کم است در حالی که گندم یک محصول استراتژیک است و اگر کشت نشود به سایر کشورها وابسته خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید این فرهنگ در مردم اعم از تولید کننده و صادر کننده و فروشنده و واردکننده نهادینه شود که به سود کمتر قناعت کنند و در کنار آن به سمت تولیداتی بروند که نیاز مردم است .

امام جمعه یزد همچنین بر لزوم خودکفایی در تولید نهاده‌های دامی تاکید کرد و گفت: دولت باید جهاد کشاورزی را موظف به خودکفایی کند تا بتواند نرخ گوشت و فرآورده‌های دامی را مهار کند تا شاهد افزایش قیمت این محصولات نباشیم.