مشهد-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در راستای تقویت توسل و تمسک آینده سازان و دانش آموزان کشور نسبت به زندگی و سیره عملی و اخلاقی اهل بیت(ع) و این امام رئوف را در سطح مدارس راه‌اندازی کردیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه خبری آستان قدس، رضا مرادصحرایی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد افزود: در چهارشنبه های امام رضایی صلوات خاصه امام رضا(ع) به‌صورت دسته جمعی توسط دانش‌آموزان قرائت و در کنارش گوشه‌هایی از سبک زندگی و سیره این امام همام بیان می‎‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار با بیان اینکه امور تربیتی نسل جدید در مدارس باید در تراز نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد افزود: وزارتخانه بسیار مهم آموزش و پرورش، نقشی اساسی و بی‌بدیل در تربیت نیروی انسانی، رشد و تعالی کشور ایفا می ‎کند؛ آینده سازان کشور در اختیار این وزارتخانه هستند، از این رو وظیفه‌ای بسیار سنگین و بزرگ بر دوش این نهاد است.

حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به تأکید فراوان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر، بیان کرد: در خصوص آموزش و پرورش بهترین رهنمودها را رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کارشناس صاحب نظر در طول سال‌های اخیر بیان فرموده‌اند، که متأسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پذیرش برنامه‎های آموزش و پرورش از سوی معلمان به عنوان بازوان اجرایی این وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمایشی دارند که می‌فرمایند «معلّمی شغل انبیا است»؛ یک جنبه این تعبیر اهمیت شغل معلمی و وجهه‌ی دیگر آن، این است که معلم باید تلاش کند در تراز انبیا نیز باشد.

تولیت آستان قدس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان تلاش کند. نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که این قشر دارند بسیار والاست؛ لذا در کنار توجه به مسائل معیشتی معلمان که بسیار مهم است؛ باید تلاشی مستمر و هدفمند برای اعتلای شأن و منزلت اجتماعی معلمان نیز صورت پذیرد.

حجت الاسلام مروی ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش و میزبانی از مراسم‌های ویژه دانش آموزان در حرم مطهر، گفت: یک بعد حرم مطهر دعا، عبادت و زیارت است، جنبه‌های دیگر این حرم مطهر باید مورد توجه قرار گرفته و پیوند نسل جوان با این بارگاه قدسی هرچه بیشتر تقویت شود.