ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به استقبال چشمگیر میهمانان نوروزی از طرح بازدید از سدهای استان گفت: همزمان با ایام نوروز امسال ۶۲ هزار نفر از مسافران و گردشگران از سه سد بزرگ استان بازدید کردند.

مجید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از دوم تا دهم فروردین پذیرای بازدیدکنندگان از سه سد بزرگ استان بودیم، اظهار کرد: سدهای شهرچای ارومیه، سد مهاباد و آغ چای چایپاره به این منظور برای میزبانی از گردشگران آماده شده بود.

وی اضافه کرد: ۴۱ هزار نفر شامل ۶۶ درصد بازدیدکنندگان مربوط به سد مهاباد بود و بعد از آن، سد شهرچای ارومیه با ۱۶ هزار نفر قرار داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در نوروز امسال همچنین نزدیک به پنج هزار نفر از سد آغ چای در چایپاره بازدید کردند.

رستگاری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های فرهنگی همزمان با بازدید از سد، بسته‌هایی در راستای معرفی فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای و اشاعه فرهنگ حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب بین گردشگران توزیع و توضیحات لازم نیز توسط مسوولان و کارشناسان سد به بازدیدکنندگان ارائه شد.

به گزارش ایرنا، طرح بازدید نوروزی از سدهای آذربایجان غربی با هدف ارتقای آگاهی عموم مردم از سدها و وضعیت منابع آبی پشت سد بیش از ۱۰ سال است که اجرایی شده و صدها هزار نفر در این مدت از سدها بازدید کرده اند.

آذربایجان غربی ۱۶ سد در حال بهره برداری دارد.