مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا پایان هفته در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم است و در این مدت پدیده خاص هواشناسی در این منطقه نداریم.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اوایل هفته جاری جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم شده و این روند تا پایان هفته تداوم دارد و طی این مدت دمای هوا ۲ تا سه درجه‌ای سانتی‌گراد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت هوا در این منطقه بهاری خواهد بود و تا اواسط هفته آینده (در صورت عدم تغییر الگوهای هواشناسی)، خبری از ورود سامانه بارشی به منطقه نیست.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.