بجنورد- ایرنا- سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان گفت: ۱۶۶ مرکز متخلف بهداشتی این شهرستان خراسان شمالی سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

رضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این مدت؛ ۱۳ هزار و ۶۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی و مراکز بین راهی انجام شد و ۱۰ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

وی افزود: همچنین ۲۱۰ اخطاریه بهداشتی برای متخلفین بهداشتی صادر شد و ۱۱ محل به دلیل تخلف بهداشتی پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان رسیدگی به ۱۸۵ شکایات مردمی سامانه ۱۹۰، صدور چهار هزار و ۴۵۹ کارت تندرستی برای متصدیان و کارگران مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت شهرستان برشمرد.

صدور ۵۷۹ گواهینامه بهداشتی در شیروان

نوری بیان کرد: ۵۷۹ صدور گواهینامه بهداشت عمومی برای متصدیان و کارگران مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ۲۲۴ نمونه برداری موادغذایی، ۴۵ هزار و ۴۲۸ کلرسنجی آب شرب روستایی، شهری و استخر شنا طی این مدت انجام شد.

وی افزود: هزار و ۱۴۹ نمونه برداری میکروبی آب شرب روستایی و شهری، استخر شنا و ۱۲۶ نمونه برداری شیمیایی آب شرب روستایی و شهری را از دیگر اقدامات انجام شده این حوزه در این مدت بوده است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.