گرگان- ایرنا- رییس حوزه هنری گلستان برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی در استان را تشریح کرد و گفت: به دلیل تعطیلات عید فطر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۱۴ فروردین ماه در استان آغاز شده است.

سید حسام بنی‌فاطمه روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی حدود ۵۰ عنوان برنامه در گلستان برگزار می‌شود.

وی اجرای برنامه ساعت فلسطین و اکران و نقد فیلم با موضوع فلسطین، دیدار با خانواده شهید نجاتی‌نیا، نشست خبری هفته هنر انقلاب، اکران فیلم سینمایی آپاراتچی، برگزاری مراسم یاد شقایق‌ها، دیدار با استاندار معزز گلستان، حضور هنرمندان انقلابی در روز قدس و برپایی نمایشگاه تجسمی از جمله برنامه‌های ما در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رییس حوزه هنری گلستان، نشست سرزمین برادری، اجرای نمایش خیابانی حاج‌قاسم، معرفی چهره سال هنر انقلاب، نشست اندیشه‌ورزی شهید آوینی با موضوع تمدن غرب و دهکده جهانی، حضور در منزل هنرجویان مرکز رشد، اکران مستند باشگاه اندیشه، اکران فیلم سینمایی ویژه مناطق هدف را از جمله دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برشمرد.

بنی‌فاطمه به ساخت مستند قلعه ایثار در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این مستند داستان زندگی ۷۰ رزمنده منطقه قلعه‌حسن رونمایی شد، همچنین کتاب مصور مادران چشم‌انتظار از دیگر برنامه‌های ما بوده که به دلیل فقدان دسترسی به اطلاعات کافی از مادران مفقودالاثر هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم آخرین روزهای پاییزی در راستای روایت پیشرفت در استان در دست ساخت است، افزود: داستان این فیلم به زندگی یک طلبه پرداخته که وارد روستا می‌شود و پس از آن ماجراهایی رخ می‌دهد.

رییس حوزه هنری گلستان با اشاره به اینکه تولید هنری برای هنر انقلاب اسلامی، تربیت هنرمند متعهد و ترویج آثار هنر انقلاب از جمله اهداف و برنامه‌های ما طی دو سال گذشته بود، تصریح کرد: موضوع فلسطین و غزه یکی از محورهای تولیدات ما بوده که به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت، همچنین وقایع شاخص دیگر در کشور و زیست‌بوم استان محورهای دیگر تولیدات ما بوده است.

بنی‌فاطمه با بیان اینکه برای تولیدات هنری سه روایت اعم از روایت انقلاب، روایت پایداری و روایت پیشرفت در دستور کار ما قرار می‌گیرد، بیان کرد: روایت انقلاب مربوط به تحولات تا سال ۱۳۵۷، روایت پایداری مربوط به تحولات از زمان پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی و روایت پیشرفت مربوط به برهه زمانی پایان جنگ تحمیلی تاکنون است.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد سرزمین برادری برای تربیت هنرمندان انقلابی در گلستان خبر داد و یادآور شد: تاکنون بخش‌های تاریخ شفاهی، هنرهای تصویری و شعر و ادبیات در این مرکز رشد فعال شده است.

رییس حوزه هنری گلستان اضافه کرد: نوجوانان و جوانانی که وارد مرکز رشد می‌شوند سه سال کار مستمر انجام می‌دهند تا تبدیل به هنرمند حرفه‌ای شوند، فعالیت‌های این مرکز رشد صرفا مربوط به اوقات فراغت و مسائل روزمره نیست.

بنی‌فاطمه از رونمایی نماهنگ واقعه پنج آذر در روز پنج آذر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید نماهنگ در منطقه سیدآباد گنبدکاووس، تهیه پرتره ۱۰ چهره اثرگذار و مفاخر اهل تشیع و شیعه گلستان، تهیه مستند روایت پیشرفت یک شرکت دانش‌بنیان، تولید مستند شهید روحانی‌فرد، تاریخ شفاهی زنان پشتیبان جنگ، روایت فعالیت‌های تربیتی شهید باقری در کلاله، روایت زندگی شهید مهقانی(شهید قدس) به روایت همسر شهید، تهیه مستند کرچال‌بافی و گروه تئاتر راد از جمله برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در سال جدید است‌.