تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه مخاطب برنامه‌های نوروزی و شهر رمضان در پارک لاله نوجوانان هستند، گفت: یکی از بخش‌های پر استقبال در این جشنواره «کعبه ابراهیمی» است که به صورت نمادین در بخشی از این محل قرار داده شده و بسیاری از علاقه‌مندان برای بازدید از آن، حضور پیدا می‌کنند.

سیدمرتضی روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص برنامه های مناطق شهرداری تهران به ویژه منطقه ۶ و انتخاب بوستان لاله به عنوان مقر اصلی برنامه‌های مدیریت شهری در بهار طبیعت و قرآن اضافه کرد: یکی از برنامه‌های خلاقانه در بوستان لاله که مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفت، کعبه‌ نمادین بود.

به گفته وی، این غرفه به همت شورای عالی قرآن شهرداری طراحی و در بخشی از پارک تعبیه شد تا یادآور ماه نزول قرآن و شهادت مولود کعبه باشد.

وی ادامه داد: هر شب تعداد زیادی از شهروندان، برای بازدید و زیارت نمادین به این غرفه مراجعه می‌کنند که البته در مجاورت این کعبه، فضایی برای استفاده نوجوانان نیز فراهم شد تا بتوانند آشنایی بیشتری با آیات وحی داشته باشند.

به گفته روحانی، در این مکان تعدادی عینک واقعیت مجازی تعبیه شده و شهروندان با قرار دادن آن بر چشمان خود، آیاتی درباره خلقت انسان، آفرینش و هستی، حیوانات قرآنی، بهشتیان و جهنمی‌ها را همراه با تصاویر مرتبط با آن می‌بینند و می‌شنوند که این اقدام، تلاشی برای آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آیات و مفاهیم قرآنی است.

روحانی با اشاره به مشارکت‌کنندگان در اجرای ویژه برنامه های شهر رمضان گفت: معاونت اجتماعی شهرداری، سازمان ورزش، شورای عالی قرآن امور بانوان شهرداری تهران و ادارات کل تحت پوشش معاونت اجتماعی در اجرای این برنامه مشارکت دارند و با توجه به همزمانی ماه رمضان و نوروز، تلاش کردیم فضای معنوی و پرنشاط برای شهروندان ایجاد کنیم تا خانواده‌ها بتوانند ساعاتی را در بوستان لاله با حال خوش سپری کنند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های تلویزیونی و رسانه ها در داخل پارک و ساخت برنامه‌های متنوع افزود: شبکه تهران به صورت زنده، هر شب ویژه برنامه «جشن رمضان» را از پارک لاله روی آنتن می‌برد و شبکه نسیم با برنامه تلویزیونی «آشپزشو» به پخت غذاهای سنتی ایرانی می‌پردازد و در خلال آن مروری بر فرهنگ، آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی دارد.

شهردار منطقه ۶ گفت: شبکه افق سیما نیز با برنامه تلویزیونی «هم سفره» هر شب همزمان با لحظات افطار، مهمان سفره‌ روزه‌داران است و تلاش دارد مفهوم جمع خانوادگی، سفره گسترانی و پذیرایی از مهمان که از سنت‌های دیرینه و باستانی ایرانیان بوده است را پررنگ‌تر از قبل بکند.

وی افزود: علاوه براین، شبکه ورزش از غرفه‌های ورزشی مستقر در پارک لاله برنامه‌سازی می‌کند. رادیو نیز به صورت زنده آنتن دارد و فضایی شاد را برای حاضران فراهم می‌کند.

شهردار منطقه ۶ با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌ها برای رده سنی کودک و نوجوانان گفت: مدیریت شهری در یکی دو سال اخیر، توجه ویژه‌ای به قشر مخاطب کودک و نوجوان داشته و در برنامه‌های خود فعالیت‌هایی را متناسب با این رده سنی تدارک می‌بیند از این رو در «شهر رمضان» نیز این برنامه‌ها در شاخه‌های مختلف طراحی شد؛ در بخش سرگرمی، اجرای عروسک محبوب «مل مل» را به جز لیالی قدر داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین مخاطب اصلی فعالیت‌های ورزشی مستقر در پارک لاله، کودکان و نوجوانان هستند و در برنامه‌های قرآنی معنوی نیز غرفه آموزش‌های قرآنی و بازی‌های قرآنی را در جوار کعبه ابراهیمی داریم که استقبال خوبی از سوی نوجوانان شده است.

روحانی یادآور شد: برای دومین سال است که برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران با عنوان اصلی «جشنواره آرمان» برگزار می‌شود که مخاطب اصلی این جشنواره نوجوانان هستند و مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در بوستان‌های اصلی خود این برنامه را اجرا می‌کنند.